esmaspäev, 16. aprill 2012

Vallus oppus / Valus õpetus

Täämbä tulõ siist üts vallus post. A panõ taa iks kirja, et kellelgi tõõsõl nii juhtunu-s.
Täna tuleb mul teha üks valus post. Kuid panen selle siiski kirja, sest siis on lootust, et ehk õpib keegi teine minu vigadest.

Ostsõ talvõl tävveste kimmäst kotussõst Haapsalu sali jao langa, iks 100% villast, nigu piät. Tuu, kiä möi, oll' kah ostnu säändsest kotussõst, mink pääle võisõ kimmäs ollaq. Nii et kumbki meist kontrolli-s langa. Ma tei külh proovilapi, a tii-s tuud likes, õnnõ vinüti kuivalt vardidõ vaihõl. Ja tulõmis oll' vallus opitunn - ku sali valmis ni raami päält tull', sis jää-s hoitma. Kats kõrda vinüti, inne ku tull' taipus tetäq langaga palamistest. No muiduki oll' langal keemiat seen ni sali saaki-s hoitma jäiäq. 
Ostsin talvel väga usaldusväärse müüja käest Haapsalu salli jagu lõnga, ikka 100% villase, nagu peab. See müüja oli omakorda ostnud lõnga usaldusväärsest kohast. Nii et kumbki ei hakanud lõnga kontrollima. Lisaks tegin küll enne salli kudumist proovilapi, kuid ei teinud seda märjaks, vaid venitasin kuivalt varraste vahel. Ja tulemuseks sain valusa õppetunni - kui salli raamilt võtsin, ei hoidnud see vormi. Venitasin teist korda veel, enne kui taipasin teha põlemistesti. No loomulikult oli lõngal keemia sees ning see ei saanudki vormi hoidma jääda. 

Olkõ hääq ni kontroll'ge alasi langa inne, ku suurõ tüü ette võtati. Muidu või ollaq, et tullõm om sääne ku mul siin pildi pääl, taa om sis raami pääl käünü sali.
Palun võtke õppust minu veast ning kontrollige alati lõnga, enne kui suure töö ette võtate. Muidu võib juhtuda, et tulemus on selline, nagu mul siin pildi peal. Uskuge, see on venitatud sall.

2 kommentaari:

  1. Täitsa kurb lugu ..

    VastaKustuta
  2. Kurb jah, aga samas lahenes kõik nii ilusti, et nututuju eriti ei tulnudki.

    VastaKustuta