reede, 24. jaanuar 2014

Daybreak. Moevool viis kaasa. Vol 2

Lats sai tõõrikujolidsõ kampsi. Et maq saa-i jo kuiki kehvemb ollaq, koi hindäle ka. Või tegelikult, plaan hindäle sääne kamps kutaq, oll' mul jo suvõl ja langkiq sai tuusjaos är ostõt, aq jovva-s kuiki varrampa kudamiseni.
Laps sai endale ringikujulise kampsuni. Et ma ei saa ju kehvem olla, kudusin endale ka. Tegelikult oli mul selle kampsuni kudumise plaan juba suvel ja lõngki sai juba tükk aega tagasi ostetud, aga kudumiseni ei jõudnud enne kui nüüd.
Mul om peris hää miil, et taa suvõl valmis es saa, selle et suvidsõst kampsist om asi iks peris kavvõndal. Vai ku suvinõ, sis peris kehvä ja jahhõ suvõ jaos. 
Mul on päris hea meel, et kampsun suveks valmis ei saanud, sest suvise kampsuniga selle puhul küll tegemist ei ole. Või kui on, siis ikka päris kehva ja jaheda suve omaga.
Tiiä-i, kas nakka vanas jäämä vai mis, aq huulmalda tuuust, et mullõ ei olõq ilmangi hall ega pruun värm miildünüq, sai kampsis valit jälq hall lang. No kai ja kai naid langu, edimält tahtsõ midägi rohilist, olõ-s joht tuud õigõt, sis kõllakat, jälki saa-s. Valimisõs jäiväq lõpus hall ja mitmõq roosaq, aq no nii vana, et hindäle roosat kampsi tetäq, ma viil ei olõq. Nii et hall. Looda, et pruun mu rõividõ hulka iks tiid ei lövvä.
Ei tea, kas hakkan vanaks jääma või mis, aga kuigi mulle pole kunagi hall ega pruun värv meeldinud, sai välja valitud hall lõng. Tegelikult tahtsin mingit rohekat, no ei olnud just seda õiget, siis kollast, jälle polnud. Lõpuks jäi valida mitmete roosade ja halli vahel, aga nii vana, et endale roosat kampsunit kududa, ma veel igatahes ei ole, nii et sõelale jäi hall.

Iist on taa sääne lohva, noq jää-i midägi muud üle, ku tulõ iks salinõgõl ostaq, ku ma ei tahaq, et mu kotsile saa kõik aig üldä, et läts lehvivi hõlmu.
Eest on kampsun lohvakas. Pean endale ikka sallinõela muretsema, kui ma ei taha, et mu kohta hakkaks pidevalt kehtima eesti keelt õppinutele äärmiselt tuttav viisikäände näide lehvivi hõlmu.
Jälq kõrd om tegemist Dropsi oppusõga, mustrõ nimes om Daybreak, kuiki jah, pildiq ommaq tett sis, ku päiv jumalihe minemä naas, mitte päävänõsõngu aigu. Langa muutsõ veidükene, Dropsi Alpacale panni kõrvalõ Alpaca Silki. Tullõm om perädü lämmi, pehmeq ni kerge. Ku kudaminõ üsäh oll', sis naas peris-peris lämmi, noq saa ma taa lämmüse hindäle ümbre tõmmadaq. Koi 6 mm vardidõga.
Jälle on tegemist Dropsi õpetusega, mustri nimeks on Daybreak, kuigi jah, pildid on tehtud päikeseloojandu alguses, mitte aga koidiku ajal. Lõnga muutsin veidi, soovitatud Kid-Silki asemel panin Dropsi Alpacale kõrvale Alpaca Silki. Tulemus on lõputult soe, pehme ja kerge. Kui poolik kudum süles oli, levis selle antud mõnus soojus üle kogu kere. Nüüd saan aga selle endale lihtsalt ümber tõmmata. Kudusin 6 mm varrastega.
KK:pilkupüüdev selg

7 kommentaari:

  1. Ilusad olete tütrega oma uutes soojades kaunikestes.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh sulle! Just mõtlesin, et minu kampsuni lõngaühendamise tulemus on ikka nii mõnus, et peaks lapsele ka samast lõngakooslusest midagi kuduma.

      Kustuta
  2. Näeb tõesti ilus välja! Alpaca Silk on üks mu lemmiklõngu.

    VastaKustuta
  3. AlleRaa ja Ingi, aitäh teile!

    VastaKustuta
  4. Nii ilus, pehme ja soe ja sobib hästi selga! Väga armas! Pean ka vist oma lõputute soovide nimekirja selle kudumise lisama :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh! Nüüd, kui olen seda juba rohkem kandnud, võin soovitada, et kui sul juhtuvad olema kitsamat sorti õlad, siis jäta ülevalt kahe käeaugu vahele vähem silmuseid, ma olen sunnitud kampsunit aeg-ajalt õlgadele tagasi tõstma.

      Kustuta