kolmapäev, 13. aprill 2011

Lats jänesses / Lapsest jäneseks

Lats om mul mõnõq kuuq latsiaiah käünüq ja noq om sis edimäne kõrd, ku täl määnestki kostüümi vajja om. Näil om tulõva nädäli jänesside nätäl ni üteh tulõ võttaq jänesse kostüüm, kõrvaq, hand vai midägi muud säänest. Ütle ausahe, et täüskostüümi taha-s kuiki tetäq. Pääleki olõ-i peris kimmäs, et nä kostüümiga süümä naka-i. A et ma olõ-i umah eloh viil nännüq jänest, kel kõtu pääl sahvti- vai kisselirida lätt, sis piät mu lats õnnõ kõrvu (miä ommaq pääleki viil mütsü küleh) ja hannaga lepmä.
Laps on mul nüüdseks mõned kuud lasteaias käinud ja kätte ongi jõudnud esimene kord, kui on mõnd kostüümi vaja. Järgmine nädal on neil jäneste nädal ning kaasa tuleb võta jänese kostüüm, kõrvad, saba vmt. Tunnistan ausalt üles, et täit kostüümi ma tegema hakata ei viitsinud. Pealegi pole ma päris kindel, et nad, kostüümid seljas, sööma ei lähe. Aga et ma pole oma elus veel näinud jänest, kel rinna peal moosi- või kissellirida läheb, siis peab mu laps sel korral leppima vaid (mütsi küljes olevate) kõrvade ja sabaga. 


Lundih kõrva sisse panõ-s midägi, a kikih kõrva tugõmises lõiksi mullikilega kuvääri tükü. Hannas tei lihtsähe totu. Kuimuudu hanna tälle rõividõ külge panõ, tulõ viil märki. Pleetnõkla latsõlõ ju panõ-i, a peris ummõldaq ka nigu es tahtnu.
Lontis kõrva sisse ei pannud midagi, kuid kikkis kõrva tugevdamiseks lõikasin mullikilega ümbrikust paraja tüki. Sabaks tegin lihtsalt tuti. Seda, kuidas saba riiete külge kinnitada, veel täpselt ei tea; haaknõela lapsele ju ei pane, kuid päris kinni õmmelda ka hästi ei tahaks.

Et aimu saiaq, määne müts pääh võinuq ollaq, topse taa langa täüs. Paistus, et kikih  kõrva tulõ viil veidüq säädiq, aq tuud saa tetäq sis, ku lats kodo tulõ.
Et saada aimu, milline võiks müts peas välja näha, toppisin selle lõnga täis. Esialgu näib, et kikkis kõrva tuleb veel veidi sättida, aga seda saab teha alles siis, kui olen näinud, milline see müts lapse peas tegelikult välja näeb.

Oppus umast pääst. 
Langas Red Heart Becky, mütsüs ni hannas kokko puultõist tokki. Oranž om määnegi vana jääk.
Õpetus: oma peast.  
Lõngaks Red Heart Becky, mida kulus mütsi ja saba peale kokku poolteist tokki. Oranž on mingi vana jääk.

3 kommentaari:

  1. Saba kinnita trukiga. Paned ühe poole paari pistega vaid pükste/seeliku külge, siis hiljem hea eemaldada ja ei jää erilisi jälgi ka. Et kõrv paremini püsti seisaks, pane sinna kartongitükk ja see osa, mis ära paindub, sinna mahuta ka kartongi. Nii jääb hoidma. Vähemalt siis jäi kui mina nii tegin:)). Sa tee juurde veel need, mis need nüüd olidki...noh need ilma sõrmedeta kindad. Ja jänes missugune! Ilus müts igatahes, mulle meeldib!;)

    VastaKustuta
  2. Ene-Ly, aitäh asjalike õpetussõnade eest. Eks ma hakka jah katsetama.

    VastaKustuta
  3. kuvääritükk jää-s iks kõrva ilosahõ hoitma, nii et kikih kõrv sai vahtsõs sisus kõrraliku papi ja om noq iks kikih. Päält tuud sai kõrvu inämb päälae pääle ummõldus.

    VastaKustuta