reede, 30. detsember 2016

Kaua tehtud kaunikene

Pääväl sai külh tsõõr pääle tettüs ni vahtsõnõ pääväaastak om pääle nakanu, aq mul om iks viil näütämäldä midägi, miä varrampa valmis saanuq.
Päikesel on ring peale tehtud ja uus päikeseaasta alanud, kuid mul on veel näitamata midagi, mis mõni aeg tagasi valmis sai.
2014. aastaga sügüse lätsi tüüasju peräst Hispaaniahe ni tiidse, et katõ lindämise vaihõl tulõ mul kavva istuq. Nii et üteh oll' vajja kudamist, miä om küländ väiku, kerge ni saa-i reismise aigu valmis. No kõgõ parõmbahõ sobis säändses mu meelest Haapsalu sali. Alostigi sali ärq ni reisi aigu oll' taad väega hää kutaq. Päält reisi jäi sali pia aastagas aos saisma, mõnikõrd harva koi ria vai kats. Kooni 2015. aastaga sügüse oll' jälq resimine iih. Sis sai jälqkina sali üteh pakitus ja peris hulga edesi ka kuatus, iks kats 8tunnist lindämist. Päält reisi saigi keskmäne jago valmis kuatus. A veerepitsi alostaminõ võtsõ jälq paar kuud (no silmussidõ rehkendämine om lihtsähe nii vaivaja ni ikäv mu jaos), kudaminõ läts kipõstõ, aq sis läts jälq paar kuud, kooniq sali sai veerepitsi külge, ni viil paar kuud, kooniq taa ka vinütedüs sai. Häbü peris hindä peräst. Aq noq om valmis ja miildüs kah.
2014. aasta sügisel pidin tööasjade pärast Hispaaniasse sõitma ja teadsin, et mul tuleb kahe lennu vahel päris kaua lennujaamas istuda. Nii et kaasa oli vaja kudumist, mis oleks küllalt kerge, väike ja ei saaks reisi ajal valmis. No parim on sellisteks puhkudeks Haapsalu sall. Alustasingi salli ära ja reisi ajal kudusin ka, kuid pärast Hispaanias käimist jäi see umbes aastaks seisma, vaid vahepeal harva kudusin rea-paar. Aga 2015. aasta sügisel oli jälle pikemale reisile minek ja jälle vaja kudumit kaasa. No kahe 8tunnise lennuga sai sall päris suure jupi juurde ja pärast seda reisi kudusingi keskosa valmis. Kuid siis hakkas jälle venima - äärepitsi alustamine võttis paar kuud (silmuste arvutamine on minu jaoks lihtsalt nii kohutavalt tüütu), äärepitsi salli külge saamine veel paar kuud ja siis läks veel sama kaua, kuni sall venitatud sai. Päris piinlik kohe. Aga nüüd on ta valmis ja olen väga rahul. 
Et ma tahtsõ küländ suurt salit, sis olõki-i taa tavaperädse mõõdi perrä, aq om suurõmb.
Et tahtsin küllaltki suurt salli, siis kudusin selle tavapärastest mõõtudest veidi suurema.
Koi helehest ubinarohilidsõst Haapsalu sali langast, kiräs om kuusõga kuubikukiri.
Kudusin heledast õunarohelisest Haapsalu salli lõngast, kirjaks sai valitud kuusega kuubikukiri.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar